Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 2 oktober 2015 21:53

Tack för att mina barnbarn får växa upp i Sverige. Det är ingen garanti för att dom skall "leva lyckliga i alla sina dagar" men det är ett bättre utgångsläge än för många andra barn i världen. Livet är i alla fall inte lätt så Lena Philipssons låt till sin dotter Saga var fantastisk att höra på. Jag vill vara en del av mina barn och barnbarns trygghet. Det är enligt mitt sätt att se - det viktigaste i livet. Ansvaret för nästa generation. Dom har inte kunnat besluta om att komma till världen och föräldraansvaret är i mitt liv det viktigaste. (och det mest fantastiska). Annars har det varit en matdag igen. Fläskytterfilé, grytbitar av nöt och falukorv. Nu har vi mat några dagar framåt. Trots detta väntar kycklinglårfiléer och blåmusslor i kylen. Dom får vänta för imorgon skall Bitte och jag spela DM-dambridge från halv elva till kvällen.

Ovido - Quiz & Flashcards