Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 8 oktober 2015 12:13

Ibland går tiden fort. Har missat att skriva både måndag, tisdag och onsdag. Måndagen var ganska (underdrift) jäktig. Klockan på ringning för kl 08.30 måste jag vara på Eriksgatan och möta kursdeltagarna. I måndags kom 14 personer så det gäller att vara på bettet för att klara av att dela ut bridgekunskaper till så många. Men det är jätteroligt. Alla är positiva och vill verkligen lära sig. Inga skoltrötta elever här inte. Ut med Ior som var med på fm och så ned till Kryddan där jag spelade i 4 timmar med Margareta. Vi vann denna vecka också. Hem och skickade ut mail om resultatet och sen in igen till Eriksgatan där jag spelade 3,5 timmar med Ola. Gick skapligt. Sen somnade jag direkt när jag kom hem. På tisdagen kom Ulf med Dante kl 07.00 Han var lite hängig och skulle få vara hemma från dagis. Så himla mysigt att få rå om en 5-åring en hel dag. Vi diskuterade och pratade om massor av saker. Spännande att få dela hans tankar och funderingar. Plötsligt visade det sig att han höll på att få en tand i överkäken. Det gjorde ont men när vi konstaterade att sexårstanden inte hade koll på tiden utan kom när Dante bara var fem år, då gjorde det genast mindre ont i munnen. På kvällen höll jag som vanligt i Tisdagstävlingen för mindre rutinerade på Eriksgatan. Det är också stimulerande med 26 spelare denna tisdag. Onsdag fm promenerade Ior och jag skogsbilvägen till vändplanen. Tog en timme. Under tiden lyssnade jag på ljudboken "En man som heter Ove". Det blir roligare att promenera när man har något att lyssna på. Sen in till stan där jag köpte en litet rullbord på Jysk. Jag har ledsnat på att det ligger tidningar på alla bord så ska tidnigar mm få en egen plats. Handlade mat på Willys - men inte så mycket - för jag har just lagat 1,5 kilo kycklinglårfiléer och ett kilo färsk skinka som jag skar i skivor och stekte i ugnen. I går kväll spelade jag bridge (igen). Denna kväll med Thomas och vi kom på 5:e plats trots att vi båda slarvade lite. Men den som inte gör några misstag - den gör antagligen ingenting alls. I morse monterade jag ihop lilla rullbordet och sen har jag varit och klippt Ior. Mia på Arken Zoo och hennes medhjälpare är fantastiska. Men munkorg får han ha hela tiden så han inte biter dom.Jag hade tagit fram en krabba från frysen som måste ätas upp så nu jag ätit krabba till lunch. Vet inte hur många propoints, men jag tror att det är ganska godkänt med skaldjur. FAST jag tog lite hovmästarsås till krabban - inte godkänt - men gott.

Ovido - Quiz & Flashcards