Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 18 oktober 2015 20:16

I hela mitt liv har jag varit morgontrött. I morse när jag vaknade till strax före 8 tänkte jag på förr i tiden när man måste upp och jobba. Nu vände jag på mig och somnade om. Vilken skön känsla. Och inte får jag dåligt samvete heller. Även om min dag blir lite kortare, räcker den väl till, till det som måste göras. Jag har ju inte så höga krav på mig själv när det gäller hus och hem. Efter sen frukost och korsord tog jag fram symaskinen och lagade en kappficka och sydde upp ett bar byxor. Upptäcker ganska ofta nu för tiden att jag inte är lika stark som tidigare. Jag tyckte tex att symaskinen var jättetung (det har den alltid varit) och jag fick verkligen ta i för att få upp den på bordet. Sen åkte Ior och jag till Västerås för att köpa en ny platta till mig eftersom jag gav Dante den jag hade. Jag saknade plattan när jag skulle lägga mig igår. Hade velat titta på Så mycket bättre i sängen innan jag somnade. Tidigare på kvällen hade jag valt att titta på Moreus i stället. Hem lagade mat, fixade tvätt och framförallt gjorde jag diskbänken fin. Jag förstår inte varför min diskbänk alltid är överfull med smutsiga prylar - men nu är den ren!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards