Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 15 oktober 2015 14:52

Det låter stort och mäktigt men jag vet inte vad jag ska kalla vår boll med rinnande vatten som för närvarande står i vardagsrummet. Förut stod den i uterummet men har fått "flytta in". Jag undrar vad det beror på att rinnande vatten har en lugnande effekt på kropp och själ. Marianne har alltid gillat vatten både ute och inne men jag har inte känt samma sug. Jag gillat att åka stora båtar/färjor med hytt och service. Då kan jag verkligen koppla av och njuta av resan. Vid olika prominenta tillfällen har Arne bokat lyxhytter för att överraska mig. Toppen tycker jag med ett litet vardagsrum högt uppe på båten. Men i avsaknad av båtfärder gläder jag mig åt vår lilla fontän. Inköpt på rekommendation av vårt minsta barnbarn. Jag tror han var två år. Men det var ingen stor investering och jag gillar den verkligen. Vill dela den med er så var så goda. Plötsligt upptäcker jag att ni inte ser vattnet som rinner runt bollen.  

Ovido - Quiz & Flashcards