Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 25 oktober 2015 17:44

Det är spännande med musik och vad den gör med kroppen. Musik som man gillar gör en glad och på gott humör medan annan musik kan verka störande och likna oljud. Idag har jag varit på jazzkonsert i Enköping. Åtta "mogna" musiker från Arboga spelade swing och trad.jazz Dessutom sjöng Elin fantastiskt bra. En skön hösteftermiddag. Innan konserten åkte jag till Ekbacken och blev omkramad av dotter och barnbarn. Dom förstod att mormor behövde kramar och visst är det väl en lycka att ha några som delar ut kramar vid behov. Ibland försöker jag lyssna på Lovisas och Gustavs musikfavoriter. För det första så hör jag inte och förstår inte dom engelska texterna. Gustav har försökt tolka och översätta men han är ju inte alltid närvarande. Men nu har jag hittat något. På Spotify (som man kan få gratis - med reklam) kan man klicka i att man vill se texten på skärmen. Toppen för då ser jag vad dom sjunger om. Plötsligt blir musiken lättillgängligare när man förstår. Fortfarande mår jag i alla fall bättre av Frank Sinatra!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards