Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Anita Ahlström - 16 oktober 2015 18:53

Visst är det härligt med aktiva pensionärer. En gång om året möts SPF och PRO i en bridgematch i Enköping. Det är en trevlig stund och egentligen ingen kamp. I Enköping finns inga strikta linjer mellan organisationerna. Många är medlemmar i båda organisationerna och framförallt rör sig Enköpings bridgespelande pensionärer fritt mellan olika bridgeföreningar i stan. Hittills har alltid PRO vunnit. Men ett bevis på kamratligheten är att idag hade två spelare från PRO lämnat återbud akut och då fick SPF:s reserver gå in i PRO:s lag. Det tycker jag är "sportmanship". Alltså vi har trevligt och äter gott och får goda hembakade kakor (inte jag i år). Jag spelade med Bitte och vi skötte oss. Vi kom 5:a av 24 par så det var godkänt. Och det viktigaste av allt - SPF vann för första gången och blev gratulerade av Boris, representant för PRO. Sen hämtade jag Loke och åkte till Lovisa som hjälpte mig att få mobilen att ringa 30 sekunder innan telefonsvararen slås på. Tack för det. Hittills har jag aldrig hunnit svara när någon ringer. Efter 10 sekunder har telefonen slutat ringa. Den ligger oftast längst ned i handväskan. Nu hoppas jag att jag hinner!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards