Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Anita Ahlström - 30 maj 2015 10:12

KRASCH,BOM,BANG så lät det när jag körde in i Kristina och Ingvars stenparti sent i går kväll. Jag skulle backa med Corsan och såg att bakhjulet var fritt och la om ratten för att backa ut på vägen. Hoppsan där var stora stenar (inga runda polerade stenar) som jag körde på med framvagnen. Stenarna flyttade sig så jag fick ut och städa upp efter mig. Vilken himla tur att jag inte druckit något vin för då hade jag trott att omdömet hade försämrats av alkoholen. Nu vet jag inte vad jag ska skylla på. Slarvigt kört!!! Det verkade ändå som om bilen klarade sig för jag kunde i alla fall köra hem utan bekymmer. Ibland är det tur att man inte har nya/fina/dyra transportmedel. Annars hade vi en jättetrevlig kväll efter vår tennis/golftävling där vi kunde sitta ute på altanen med en vidunderlig utsikt över Mälaren. Ingvar ansvarade för grillningen och servade alla 11 damer på ett jättefint sätt. Vårt lag (Eva, Agneta, Ingrid och jag) vann och får äran att anordna tävlingen nästa år. Mitt resultat var i särklass sämst i bollen men jag är glad att det inte påverkade slutresultatet. 

Ovido - Quiz & Flashcards