Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Anita Ahlström - 12 maj 2015 23:17

Vissa dagar är bättre än andra. Idag var jag en av deltagarna i en SPF-match i bridge mellan SPF Enabygden och SPF Rurik från Norrtälje. Vi har mötts en gång per år. Jag tror i nio år och i år var Enköping värd för matchen. Jag spelade med Sture W och "hör och häpna" vi vann!!!!. Vi var 12 par från vardera förening och tyvärr så förlorade Enköping mot Norrtälje i år men strunt i det - i år var Sture och jag bäst av alla par. Det gäller att njuta av framgången. Hem och sov middag (en halvtimme) och tillbaka till Eriksgatan för att ta hand om tisdagstävlingen för mindre rutinerade. Jättekul!! Ikväll var vi 7 bord = 28 personer. Rekord hittills. Alla positiva och mycket skratt under tävlingen. Passar mig perfekt - att medverka till att bridgen är tävling, men under angenäma former. Dessutom är det så himla positivt för mig att Ior får vara med och ligga under skrivbordet på bridgeklubben. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag lämnar honom hemma. Han är fruktansvärt fixerad på matte - jag tror att det beror på rasen (dvärgschnauzer) eller?????

Ovido - Quiz & Flashcards