Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Anita Ahlström - 5 maj 2015 15:11

Ett lite snyggare ord för pensionärer och äldre. Krigsveteraner vet jag vad det är men veteraner i allmänhet - betyder det att man är veteraner på att leva eller kanske på att spela golf? Idag var det 60 seniorer (ett annat trevligt ord) som samlades på golfklubben och tävlade. Både i lag och individuellt. Friskvård av bästa sorten enligt mig. Alla gubbar och gummor som håller kroppen och knoppen igång, Det är fantastiskt att promenera i 4-5 timmar och samtidigt få iväg en liten boll dit man vill. Det sistnämnda är inte alltid så lätt. Med gott humör och trevligt sällskap är det trivsamma timmar oavsett resultat. Men när rundan var över hände något otäckt strax utanför klubbhuset. Två herrar som åkte golfbil körde rakt på och över en golfare som skrek och ramlade och låg kvar på marken när bilen hade backat iväg. Sånt klarar inte jag. Kollade att det fanns människor som sprang fram och hjälpte till och sen la jag benen på ryggen och sprang fort därifrån. Jag är absolut inte till någon hjälp i sådana situationer. Dessutom kom min egen olycka - att jag fick malmklockan i huvudet på golfbanan - nära. Det var precis ett år sedan. Jag hoppas att det gick bra för mannen som blev överkörd. Hämtade sedan Loke 9 år på Bergvretsskolan. Lite deppig är han på grund av att han numera är singel. Hans flickvän hade gjort slut! Vi konstaterade att storebror också är singel och att det nu bara är lillebror som har en tjej. Mormor tyckte att han skulle strunta i knäppa tjejer som inte förstod vilken fantastisk kille han var och sen åkte vi hem och åt smörgås, äpplen och glass. 

Ovido - Quiz & Flashcards