Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Anita Ahlström - 13 maj 2015 22:27

Vaknade stel som en träpinne efter att ha drömt en massa knäppa saker. Kallt och regn ute när jag hämtade tidningen i postlådan. Drack kaffe, läste tidningarna och löste DN:s korsord. Lugn morgon. Hundpromenad runt Willys/Maxi och sen hämtade jag Dante. Han ville göra ett experiment med avhärdningssalt, tvättmedel och annat som han skulle röra ihop i en hink. Jag lyckades ändra inriktning, så experimentet kom att bestå av smält smör, ägg, socker och mjöl. Efter omrörning klickade han ut mosade hallon uppepå kakan och in i ugnen. Experimentet blev lyckat och strax efter åt han upp nästan hälften av kakan. Under gräddningen skulle vi spela Monopol. Jag inser att jag har ett handikapp eftersom jag aldrig i min barndom/ungdom spelat Monopol. Hittills har vi hittat på olika regler men idag skulle vi försöka spela "på riktigt". Jag tog fram regler från Internet och försökte applicera på vår spelplan - men jag kan inte säga att jag lyckades. Gator, hus, egna pengar och bankens pengar. Det blev för svårt för oss! Jag tror att vi även fortsättningsvis försöker hitta på egna regler. Efter att ha skjutsat hem Dante i hagelskur och åska (vi hämtade Gustav på vägen) hade jag lovat Bitte att ta över tävlingsledarjobbet på Eriksgatan. Allt gick bra och speciellt glad blev jag när kvällens segrare sa till mig att segern berodde på mig??? Jo jag hade lärt dom att spela bridge. Det känns varmt och gott.

Ovido - Quiz & Flashcards