Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Anita Ahlström - 4 maj 2015 20:08

Muskler eller avsaknad av muskler. Spelade 9 hål med måndagsbönorna och gick med Agneta och Agneta och Ann-Marie. Eftersom jag härmar alla andras svingar så är det bra för mig att gå tillsammans med Agneta B som har en kort baksving men kommer mycket längre än mig när jag försöker ta fart. Efter några hål såg jag hur hon vred kroppen i baksvingen och därför fick himla fart på klubban. Jag försökte göra som hon och OBS jag slog också långt - men när jag kom hem protesterade mina muskler i ländryggen!! Jag känner mig som en invalid som haltar fram här hemma och hur ska det gå imorgon när jag har lovat att ta Marrianne J:s plats på Veteranerna. 18 hål med inställelse kl 08.00 Ibland beslutar jag saker som jag troligtvis kommer att ångra - men sagt är sagt. Jag ska ta fram min pilatesboll och försöka ligga på rygg och höja rumpan - då tror jag att jag hjälper ländryggen. Vi får se????

Av Anita Ahlström - 4 maj 2015 08:29

I går när jag åkte genom stan var 30-ljus signalerna i gång trots att det var söndag!! Jag tycker det är bra att bli påmind om att det är 30 km när signalen börjar blinka. Ibland glömmer jag lätt att det är 30 km utanför S:t Iliansskolan. Men om dom ska vara något värda är det viktigt att dom inte är i gång på helgerna. Då kan man inte lita på dom!! Sen LA jag mig på signalhornet!!!! Det händer inte ofta - men när jag åker väg 70 är det andra gången i rad som bilar som kommer från motorvägen och ska upp på 70:an inte väntar tills vägen är fri. Igår var det en man med husvagn som mitt framför näsan på mig körde upp så jag fick tvärbromsa. Han har stopplikt. När jag signalerade som sjutton bara vinkade han åt mig. Vore jag yngre hade jag gett honom ett finger!! Tur att jag har köpt bilbälte till Ior som sitter bredvid mig i framsätet och skulle ha hamnat på golvet om han inte varit fastspänd. Nu gick allt bra förutom att jag fick lite hjärtklappning. 

Ovido - Quiz & Flashcards