Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Anita Ahlström - 15 maj 2015 21:38

Trots kyla och blåst hela dan är det fantastiskt med ljusa kvällar. Gick just och hämtade posten och bedårades av vårkvällen. Annars har det varit vinterkläder. Jag dök långt ner i garderoben och hittade långkalsonger och utanpå Arnes fordrade goretexbyxor. Långärmad polotröja, stickad vindtröja och utanpå en fleeceväst. Golfhandskar på båda händerna. Sen var det bara att gå ut på golfbanan!!! Jag frös inte - men tjock och otymplig i alla kläder gick det inte så bra att träffa golfbollen. Tur att det inte var någon tävling utan bara Bosse och jag som motionerade i fyra timmar. Paus för kaffe och en jättegod smörgås med frukt och nötter och sen serranoskinka som pålägg. Till Ior hade jag en burk med bitar av blodpudding. Fick igång min avståndsmätare i telefonen - men om man inte träffar bollen spelar det ingen roll om det är 40 eller 70 meter fram till flaggan. Nu ska jag ta fram min lektionsvideo och titta på hur en sving ska se ut.

Ovido - Quiz & Flashcards