Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Anita Ahlström - 22 maj 2015 21:30

Nu har vi hjälp var 4:e vecka att städa vårt hem. MEN däremellan behövs vissa insatser. Bosses mamma tyckte att man skulle sopa köksgolvet varje dag och vårt köksgolv behöver någon form av behandling mellan vår städhjälp. Alltså bestämmer jag mig för att ta fram dammsugaren! Sagt och gjort. Då börjar jag laga mat istället! Så småningom kan jag inte hitta andra viktiga saker att göra så DÅ åker dammsugaren fram (OBS jag har köpt en ny) Den väsnas och röret blir aldrig lagom långt hur jag än ändrar. Munstycket kommer inte åt i alla hörn och det fastnar på mattorna. Hur i himmelens namn blir man vän med sin dammsugare. Jag tar köket och sen ställer jag den i hallen för fortsatt användning i sovrummet. Där står den kvar fortfarande och det har gått två dagar. I morgon bitti kommer barnbarnen, så då får jag en verklig anledning att inte röra dammsugaren - så den får stå kvar i hallen ett tag till.

Ovido - Quiz & Flashcards