Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Anita Ahlström - 20 maj 2015 20:51

Inte dricker jag så mycket mjölk - men nu är jag så himla ilsk = förbannad. Sitter och tittar på uppdrag granskning och  i vanliga fall är jag kritiskt till informationen - men nu är jag så upprörd över hur den svenska landsbygden behandlas av Arla (medlemsföretag????) . Dom har beslutat att EU är marknaden och Sverige är bara en liten bit av EU. Fy sjutton vilka konsekvenser!!! Ska vi ha någon svensk landsbygd med mjölkproduktion? Vem har det slutgiltiga ansvaret för att mjölkbönder finns kvar? Jag trodde på regeringen - men??? Jag undrar efter programmet - hur ska jag kunna påverka beslutsprocessen? Det är nästan fyra år till nästa val - och vilket parti? bryr sig som svenska bönder?

Av Anita Ahlström - 20 maj 2015 07:36

07.45 igår hämtade jag Ulla och Carin för färd till Roslagens golfklubb. Vi skulle spela seriespel damer 70. Tre som spelar och två resultat räknas. Jag brukar säga att "man kan ha mig som chaufför" när golfen inte går så bra. Vi åkte över Knivsta och Rimbo 13 mil och kom fram i god tid. Vädret var skapligt, kallt men solen tittade fram. Jag spelade tillsammans med en fd tandläkare från Uppsala men som spelade för Öregrunds golfklubb. Vi hade jättetrevligt men tyvärr påverkade inte det min golf!!! Jag missade vart 4:e slag ungefär och resultatet blev katastrofalt. 116 slag. Alla slag räknas och handikappet spelar ingen roll. Alla resultat var höga och från Enköping hade vi 116, 117 och 128 slag så mitt urusla resultat måste redovisas. Strax ska jag kolla om vi kom sist av alla 15 lag. På hemvägen åkte vi E18 som var en mil längre men motorväg nästan hela tiden. När vi kom till Rotebro var det kö fram till Stäket men jag lyckades lämna av mina passagerare - hem och hämta Ior och direkt till Eriksgatan dit jag kom precis när första bridgespelaren kom. 18 personer och jag behövde inte spela. Gick igenom brickor med dom som hade "hängbord". När jag kom hem upptäckte jag att Bosse hade klippt hela våran gräsmatta. Vilken lycka! Han är fantastiskt hjälpsam.

Ovido - Quiz & Flashcards