Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Anita Ahlström - 1 maj 2015 17:04

Bosse hade bokat en golftid på eftermiddagen berättade han när Maggan och han kom och drack kaffe på fm. Om jag ville kunde jag följa med. Det var bara 7 grader varmt men eftersom jag i alla fall måste ta en promenad med Ior så bestämde jag mig för att spela golf. Klädde mig varmt med fleecetröjor och polotröja. Häromdagen tyckte jag att min golfbag vägde jättemycket och då plockade jag ur nästan alla kläder. När vi startade på hål 2 började det regna. Alla mina regnkläder och regnskyddet till bagen låg i bilen!!!! En av mina värsta golfrundor någonsin. Händerna var stelfrusna och iskall och blöt på hela kroppen. För att försöka undvika att bli sjuk av nedkylningen hoppade jag i ett varmt bad när jag kom hem. Litet rost i vattnet men ljuvligt ändå. Jag tinade upp och blev skönt sömnig så Ior och jag tog en tupplur efter badet. När minnet är kort - får kroppen lida. Så sant - jag brukar verkligen ha kläder för alla väder i golfbagen, och brukar inte rädas lite regn eller blåst. Som bekant - det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder.

Ovido - Quiz & Flashcards