Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Anita Ahlström - 14 maj 2015 18:57

Vår radio startar varje morgon kl 07.00 och vi har P4 Uppland inställt. I morse startade Upplandsnyheterna med att berätta att Enköping kommun skulle köpa ut arrendatorn för bowlingen i Idrottshuset. Vilket klokt beslut tycker jag. Inte bowlar jag men jag har följt diskussionerna genom media. Det är ju naturligt eftersom kommunen driver resten av anläggningen att även bowlingen ingår som en del i "paketet". Jag har under flera år undrat varför kommunen inte tagit detta beslut. Roligt för alla bowlare tycker jag och rättvist gentemot andra idrotter. Sen har jag haft en matlagningsdag stekt lax, kycklingfiléer, och gjort en bauta-köttfärslimpa (2 kilo köttfärs) Den fyllde jag med rökt skinka, lök och fransk dessertost. Den sistnämnda smaken har tagit över och dominerar alltför mycket. Vi får se om jag får någon som äter? Arne brukar offra sig. Han är väldigt lätt att göra nöjd när det gäller mat. Han tycker att allting smakar gott. Tacksamt att laga mat till honom.

Ovido - Quiz & Flashcards