Alla inlägg den 29 november 2015

Av Anita Ahlström - 29 november 2015 22:38

Advent - Egentligen ett positivt ord om väntan. Men också en tid med trasiga ljusstakar och blomkrukor där penseerna har dött. Min blogg ska ju alltid ha något positivt att förmedla och oftast kan jag se "ljuset i mörkret" och fokusera på bra saker. Jag vill inte att min blogg skall få mig att känna mig tvungen att skriva! Hittills har jag alltid - oftast vid slutat av dagen - kommit på - visst ja - jag måste skriva i bloggen. Idag har det behövts att min syster ringer och undrar om det är något fel eftersom jag inte skrivit på flera dagar. Det är inget fel, men mina tankar har varit upptagna av annat. Hösten är verkligen inte min tid, och ibland behövs alla krafter till att hålla huvudet över vattenytan. Faktum är ju att det är OK att som pensionär känna sig lite trött och orkeslös, framför allt när det är mycket som ska klaras av i vardagen. OM jag inte spelade så mycket bridge, så skulle jag hinna med flera saker här hemma, men jag vet inte om jag skulle må bättre. Nu har jag i alla fall tagit fram adventsprydnader och Bosse har hjälpt mig att ta undan mina blomkrukor på framsidan. Nu har jag bara mina krukor med kryddväxter kvar som ska flyttas till husgaveln. O sen köpte jag en färsk oxfilé i torsdags som var "rutten" när jag skulle steka den dagen efter. Hela huset stank! Till Willys som betalade dubbelt tillbaka. Man kan ju bli vegetarien för mindre. Tänkte gå till kyrkan eller på julmarknad idag, men jag var hemma till 16.00 då jag spelade Enköpingsserien. För första gången den här veckan var jag med i det vinnande laget. Alltid något.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards