Alla inlägg den 6 november 2015

Av Anita Ahlström - 6 november 2015 18:30

Om jag har telefonen i fickan så talar den om hur många steg jag gått och hur länge jag promenerat. Jag har förstått att gränsen ligger på 6000 steg per dag. Går jag flera steg får jag "beröm". Vågen var snäll imorse och eftersom jag drog slutsatsen att det berodde på mina drygt 1100 steg häromdagen så bestämde jag mig för att gå skogsbilvägen till vändplanen. Ca en timmes promenad. När jag kom ut på gårdsplanen kom Bosse och han följde med mig på promenaden. Jättemysigt att ha sällskap och dessutom stöd om vildsvinen kom. (Det gjorde dom inte). Nu vet jag att den promenaden räcker för att få godkänt av telefonen. Bosse påpekade att mitt ena bakljus på Corsan inte lyste så vi hjälptes åt att byta lampa. Dock var lampan hel och det var något med kablarna. Efter vårt gemensamma arbete gick bilens säkringar när jag tryckte på bromsen!!! Vi fortsatte att testa men efter att sex säkringar brunnit gav vi upp. Det är tur att det finns verkstäder. Redan på onsdag kan Auto-Meck ta emot Corsan. Han trodde att det var en kabel som kom åt "jorden". Ibland är det bra att ha flera bilar. Nu blir det SAAB-åka ytterligare en tid, även om den tar drygt litern bensin per mil medan Corsan klarar sig på 0,6. Dessutom är Corsan SÅ mycket lättare att parkera.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards