Alla inlägg den 3 november 2015

Av Anita Ahlström - 3 november 2015 22:50

Förra veckan var jag upptagen av barnbarnen så jag gick inte och vägde mig på tisdagen. Alltså var det dags idag!!! Igårkväll hade jag ont i magen (tarmarna) och var hungrig när jag kom hem från bridgen. Jag bredde en hård macka med bregott och ost (inte tunna skivor) och sen var det kört!!! Jag åt flera smörgåsar, drack öl, åt kanelbullar och tunisiska dadlar och innan jag gick isäng åt jag nougat. Jag kände mig som spelmissbrukare som tror att om dom spelar mer så vinner dom tillbaka förlusterna. Hur i all världen kan man tro att vågen ska vara snäll när man "svullar" så in i norden. Helt sanslöst egentligen. Men sticker man huvudet i sanden och stänger av hjärnan så kan sånt här hända. Det är därför jag alltid haft övervikt. MEN nu är det ju knäna!!! som behöver en viktmedveten ägare. Så vaknar jag idag och som vanligt ställer jag mig på vågen. Det finns inga ord!!!! Plötsligt hade jag ökat 1,5 kilo. Tankarna far fram och tillbaka. Ska jag gå och väga mig eller inte?  Hittills har jag inte haft plus framför min vikt någon gång sedan mars. Jag bestämmer mig - nej jag skall inte dokumentera mitt nederlag. På egen hand skall jag se till att vågen hos viktväkarna nästa vecka står på minus. Det behöver inte vara mycket - men den ska i alla fall stå på minus. Bestämt!!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards