Alla inlägg den 5 november 2015

Av Anita Ahlström - 5 november 2015 15:00

För ett par veckor sedan när jag var i stan och handlade började den gula lampan på instrumentbrädan lysa och bilen började hosta och spotta. Åkte förbi verkstaden som inte hade tid förrän om två veckor. Jag kunde åka hem sa killen på verkstan. I måndagskväll hjälpte Bosse mig för att transportera bilen till verkstaden. Han bogserade mig och i backen ned till vägen startade min bil. Fortfarande gick motorn orent men Bosse åkte efter mig så det kändes tryggt. Efter ca tre kilometer slocknade den gula lampan och bilen gick helt OK!!! Jag lämnade den i alla fall för kontroll och igår berättade dom att det var en ventil i motorn som krånglat - kanske? Rekommendationen var att jag skulle hämta bilen som nu gick bra och komma igen om felet uppstod igen. Därför tog jag dagens promenad hemifrån till stan. Ior och jag gick i en timme och fyrtiofem minuter och telefonen berättade att jag satt "stegrekord" Jag hade gått 11 540 steg. Några kalorier måste väl ändå ha gått åt hoppas jag, även om jag inte hade någon rejäl fart under gympaskorna. Jag gick och lyssnade på min ljudbok. En man som hette Ove. Tyvärr hade jag stoppat proppar i öronen som hela tiden ville åka ur. Mina öron är små och det finns inga veck att stoppa krokarna i. Nästa promenad ska jag komma ihåg att ta ordentliga hörlurar. Boken är i alla fall mycket underhållande och nu är jag på kapitel 18 så jag tror att slutet närmar sig. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards