Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Nyheter

Av Anita Ahlström - 24 juni 2015 22:28

Jag har varit en riktig nyhetsfreak. När jag jobbade tittade jag på 18.00-nyheter 19.00-nyheter, 19.30-nyheter och 22.00-nyheter I olika TV-kanaler. Jag kopplade av genom att kolla nyheter. Dessutom har vi alltid haft Enköpings-Posten och Dagens Nyheter. Plötsligt märker jag att jag förändrat mina nyhetsvanor. Vi börjar med dom "tunna" tidningarna. EP kollar numera mest vad som händer i Håbo och dom enda sidor som verkar intressanta är sportsidorna. Men eftersom jag just nu inte känner någon eller några som sportar i Enköping engagerar dom nyheterna mig inte.DN där får vi Stockholmsbilagan och kanske borde man vara intresserad av kulturutbudet i huvudstaden men jag orkar inte. Dessutom får vi lokala nyheter på TV:n från Stockholm och inte från Uppsala!!! Arne tycker det är bra som gammal stockholmare men jag får titta på plattan om jag vill se nyheter från vår region. Ena-Håbo-tidningen läser jag varje vecka och är ganska imponerad av deras reportage och övrigt innehåll. Sen har jag TV4 som app i min telefon och snabbt kommer ju aktuella nyheter upp där. MEN inte kan man sitta och koppla av genom att titta på en app!!! Samtidigt som jag redan vet vad som skall komma på TV-nyheterna. Jag konstaterar att övervägande procent handlar om utrikesnyheter och inte så mycket om vad som händer i Sverige. Är det ett ålderstecken att det är roligare att titta på "Landet runt" istället för på nyhetsprogrammen???

 
 
Ingen bild

Barbro Sahlberg

25 juni 2015 19:20

Hej Anita. Läser din blogg o gillar den.Mycket som känns igen. Nu är vi lika gamla du o jag Anita, har varit några dar. Men nu drar jag i från dig ett år. Kom gärna förbi på en fika när du har tid.

MVH

Barbro

Anita Ahlström

11 juli 2015 21:17

En bra ålder - hur som helst - som man får behålla hälsan. Vi hörs och ses. kram

 
Ingen bild

Barbro Sahlberg

25 juni 2015 19:26

Glömde!
Jag måste oxo kolla nyheterna innan jag går upp(resten av dan oxo,lite frik där, kvar sen barndomen) har det brutit ut världskrig är det lika bra att somna om.

Anita Ahlström

11 juli 2015 21:16

Jag har haft lite svårt med att svar på kommentarerna men att somna om efter dåliga nyheter. Det ska jag använda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Ahlström - 16 november 2018 15:05

För första gången (tror jag) så är solen framme idag. Har just varit in till stan och gått en promenad med Ior runt Lidl. Idag gick det inte fort. Snigelfart för det fanns så mycket som Ior tyckte luktade gott - och han fick bestämma. Besökte också S...

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod de...

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att del...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom ha...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Ag...

Ovido - Quiz & Flashcards