Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Anita Ahlström - 7 juni 2015 23:02

Innan jag skulle stänga ned datorn öppnade jag Spotify. Jag vill inte betala för tjänsten men med reklam så är den gratis. Skulle öppna den senaste singeln med "modern" musik, men av någon anledning hamnade jag på mina favoriter. Frank Sinatra och Sammay Davis och märkte omedelbart en skillnad!!! Hur kan musik få en att plötsligt hamna i en annan värld. Ryggmärgen reagerar. Plötsligt flyttas jag massor av år tillbaka och "tror" att jag än en gång är nästan ung. Men humöret stiger rejält. Tonerna går rakt in i kroppen och får mig att känna mig så fantastiskt bra. Nu ska jag ta tillvara den kunskapen och lyssna på "min musik". Även om det är att dagdrömma så är det en bra medicin mot melankoli och ledsenhet. Hurra för Frank Sinatra!!!

Av Anita Ahlström - 7 juni 2015 10:42

Igår kväll grillade vi för första gången denna säsong. Vår gasolgrill har "sett sina bästa dagar" men än så länge fungerar den. Jag kan inte skryta med några digra grillkunskaper men måste man så funkar det mesta. Mina systrar med respektive fick prova på min grillade oxfilé och dom gav mig godkänt. Fantastiskt att vi kunde sitta i utrrummet hela kvällen och halva natten. Då känns det verkligen att det är sommar. Skönt med gasolkaminen som ger värme när solen gått ned. Hämtade Gustav i Ekbacken. Han hade haft 15 kompisar på middag och följde med hem till oss för att jobba klart en fysikuppgift. Tänk att nästa år går han ut gymnasiet. Otroligt att han är vuxen. Tiden bara rusar. Men det är fantastiskt att få vara med och uppleva sina barnbarn i vilken ålder de än befinner sig. Lovisa och Anders har blivit påbackade nere på Sweden Rock så våra extraljus på husbilen gick sönder. Men dom fick betalt av dom som körde på bilen och har köpt nya lampor som dom monterat innan dom kommer tillbaka. Allting ordnar sig.

Ovido - Quiz & Flashcards