Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Anita Ahlström - 16 juni 2015 16:41

Idag har jag varit ute och övningskört med Gustav. Han ska börja körskolan den här veckan men ville träna lite innan. Jättekul att jag har tillstånd som handledare. Han körde sin nya bil Toyota Celica. Han tyckte att jag pustade och "andades" för snabbt ibland men det gick över förväntan. Vi körde omkring inne i Enköping i bostadsområdena och hamnade mitt i asfaltläggning. Han fick träna på att hitta dragläget, träna på att parkera på en parkeringsplats och svänga runt gathörn. Eftersom det var så länge sedan jag tog körkort (55 år) så vet jag inte riktigt vad som är viktigast idag, Jag försökte förklara att han måste röra huvudet och kolla i sidled. Vi ska fortsätta och träna på det som körskolläraren lär ut. Jag tycker det är toppen att få tillfälle att vara med 17-åriga barnbarnet samtidigt som jag på em hämtade minstingen 5 år på dagis. Pappa skulle till Stockholm och hann inte hem för att hämta Dante. Mormorsrollen passar mig utmärkt.

Ovido - Quiz & Flashcards