Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Anita Ahlström - 12 juni 2015 11:28

Vilket äventyr att ha "en lös tand" och tidigt tycker mormor när man bara är drygt fem år. Man måste vicka på den nästan hela tiden!! och har en anledning att ha händerna i munnen (utan att bita på naglarna). Fortfarande sommar men idag tar vi det lite lugnare och spelar kort och 4 i rad. Dessutom har jag skött om Ior:s "privatsak" som Dante kallar den. Ior har slickat och slickat och fått en inflammation som inte ser så kul ut. Blir det inte bättre blir det nog ett veterinärbesök och krage. Idag skall barnen till sina pappor som kommer och hämtar dom. Loke ska på fotbollsläger nästa vecka som han ser fram emot. Just nu är det polis och tjuv som gäller. Morfar tar sin tillflykt till sovrummet där det är lugn och ro. För en stund sedan fick jag en bukett smörblommar som pojkarna plockat på gräsmattan. Det skall jag minnas och tänka på när dom inte är här hemma längre. Jag är glad att jag fortfarande är så pigg att jag kan vara en aktiv mormor.

Ovido - Quiz & Flashcards