Alla inlägg den 19 juni 2015

Av Anita Ahlström - 19 juni 2015 23:21

Jag tänker på sju sorters blommor under kudden - men det var då det. Nu har jag tagit golvet i Davids rum och bäddat med nya lakan i sängen, så jag känner mig nöjd. Det blev ingen sill och snaps!!! Jag bjöd Arne på kyckling och potatisgratäng och själv använde jag mina propoints till öl. inte så illa - i midsommarnatten. Vi har tittat på TV och njutit av midsommardanser i Bjuråker, Gryksbo och Klädesholmen. Sen har jag sett på " Himlen är oskyldigt blå" En svensk film från 1975. Lyckligt slut. Nu ska vi titta på Viasat Golf från USA och se om Stenson vinner. 

Av Anita Ahlström - 19 juni 2015 15:53

Om man vill vara ensam i affärerna i Enköping skall man handla på midsommarafton. Det kändes bra att gå i affärer (även om det bara var mataffärer) när det är 14 grader varmt ute och gråa moln, Det kunde varit värre - det hade kunnat regna. Arne och jag var inbjudna att traditionsenligt fira midsommarafton i Ljung med hela släkten, men Arne orkade inte så vi tackade nej. Lovisa har inflyttningsfest på Ekbacken och där står husbilen som övernattningsbostad till några hitresta kompisar. Mitt midsommarprojekt är att jag skall ge mig på röran i Davids rum. Jag brukar ge honom städning i julklapp och till födelsedagspresent i maj, men i år har jag inte hjälpt honom - så nu är det oundgängligen nödvändigt. David firar midsommar i Ljung så han är inte hemma. Arne sitter i sin fåtölj framför TV:n och sover så jag kan fixa i lugn och ro. Ska till kvällen äta sill och potatis och ta en snaps - för absent friends - så det känns att det är midsommarafton. Glad sommar på oss!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards