Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Anita Ahlström - 27 juni 2015 17:57

Sitter just framför TV:n efter en 18-håls golfrunda med Bosse (och Maggan). Tre minuter av mitt liv lyssnade jag och tittade på hur en präst från Gotland ringde in helgen! Några tankar om att inte döma utan att förlåta. Egentligen blev jag mest påverkad av att alla medlemmar av Svenska Kyrkan i Sverige får några minuter i veckan till eftertanke och stillhet. Vi som ändock är kristna men besöker kyrkan vid dop, giftermål och begravnigar kanske skulle få mera utrymme i media? Det kristna budskapet marknadsförs inte speciellt mycket jämfört med reklam för andra prylar. Eller är det så att jag inte är tillräckligt uppmärksam? Hur som helst fick jag mig en tankeställare av TV-inslaget och kanske kommer jag att bli mer försiktig innan jag dömer någon medmänniska. OBS idag har jag gått i kortärmad tröja och inte frusit. Toppen!!!

Ovido - Quiz & Flashcards