Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Anita Ahlström - 14 juni 2015 11:46

Vecka 27 är det Enköpingsvecka på golfklubben. Mitt i veckan är det Stora Damdagen där kvinnor tävlar i par och spelat 36 hål. Start 8.00 och i mål på kvällen. Idag när jag spelade med Bosse fick vi sällskap med Johan (bridgekompis) och hans särbo Karin. Hon ville spela Stora Damdagen men hade ingen partner. Undrade med mig om jag kände någon som hon kunde spela med. Snabbt som sjutton tyckte Johan att jag kunde väl "ställa upp". Mina tankar gick i racerfart!!! Jag som spelade så dåligt i tisdags och hade bestämt mig för att inte tävla. Min ålder!!! talar emot att spela 36 hål mm mm. Men plötsligt hör jag mig själv säga OK jag spelar gärna med dig. Snabba tankar och snabba beslut. Det är en av mina personliga egenskaper - och som tur är brukar jag aldrig ångra mina beslut. Kul att testa sina gränser. I morse hade min våg tagit ett litet skutt nedåt. Varje gång vikten börjar på ett kilo mindre känns superbra. På min våg har jag nu minskat 9 kilo. Och det syns verkligen på fotot som Loke och Dante tog på mormor häromdagen. Himmel va rynkor!!!

Ovido - Quiz & Flashcards