Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Anita Ahlström - 11 juni 2015 18:46

Sommarvärme!! Vad gör vi idag? Barnbarnen och jag. Efter en mindre diskussion enades vi om att åka till Eskilstuna och djurparken. Dante tyckte det var bra att vi inte valde Skansen. Han hade varit där med dagiset och man fick gå så långt till spårvagnen. MEN båda barnen hade långa jeans och ute var värmen 22 grader så vi startade med att åka och köpa shorts. Loke ville gärna ha ett par röda och dom fanns inte i Dantes storlek så han fick ett par turkosa. Ok för honom. Framme ca 12.30 och la i P-avgift för tre timmar. Barnen på ett strålande humör. Dom sjunger och skrattar mest hela tiden. Direkt blev det lunch i "Pannkakshuset". Buffé där man fick äta hur mycket man orkade. Fyra till båda, med sylt och grädde för Loke. Mormor la på sylt och grädde även till Dante men fick INTE godkänt. Han ville bara ha pannkakorna. Sen promenerade vi och åkte tåget genom området. Dante blev fascinerad av lejonen. Sen blev han så gott som översprungen av fem totalvilda alpackor som kom rusande mot och förbi oss. Inte så kul - vi blev ganska skärrade alla tre och Dante mest. Men det gick snart över och sen filmade vi en alpacka som ville men inte vågade bada i en mycket liten vattenbassäng. Mot tivolit som hägrade (inte för mormor). Dante ville åka "Grodan" och Loke lovade åka med. Svindyra 4 minuter. 80 kronor för två barn. Sen förhandlade jag med Loke. Hur mycket var det värt att inte åka den läskigaste attraktionen som han ville? Jag föreslog 200 kronor och han nappade. Det var det värt att slippa stå nedanför och ängslas. Barnen tycker att mormor är lite "fjollig" men dom vet att det beror på att jag bryr mig om dom så mycket. Dom kommenterar att det är OK och att dom inte vill utsätta mormor för oro. Men dom säger också att dom inte kan förstå. Mycket naturligt - tycker jag. 

Ovido - Quiz & Flashcards