Alla inlägg den 31 januari 2015

Av Anita Ahlström - 31 januari 2015 19:04

Klockan 05.00 började Ior skälla. Då kom vår snöplogare - en bonde i närheten. Jag tror att det är femte natten som hän "hälsar på oss". Tack för det! Kramsnö och riktig vinter. Hur kommer februari att bli. Det brukar ju vara den värsta månaden sett ur mitt perspektiv. På förmiddagen färgade jag mitt nyklippta hår. Det blev som vanligt bra. Samma sort och samma färg som alltid nr 862. Det är skönt att kunna göra det på hemmaplan. Sen kom Maggan och Bosse. Arne firar namnsdag idag. Ivar - ett namn efter hans pappa. Fika och Bosse hjälpte mig att undersöka en läcka från ett diskmaskinsrör. Jag åkte och köpte en ny slangklämma och Bosse skulle se om han kunde fixa problemet imorgon. Då ska jag skjutsa Gustav och hans kompisar till Romme Borlänge för att åka skidor. Vi tar husbilen och drar - hoppas det inte blir för mycket snö. Kl 06.30 har jag lovat att hämta gänget i Kolarvik där alla har sovit i Hannas föräldrars sommarstuga. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards