Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Anita Ahlström - 10 januari 2015 16:24

Jag känner mig jätteduktig. Innan snöandet började bogserade jag Davids nya Epa-bil till Mekonomen. Stackars David. Efter 10 dagar började kylaren läcka så det första han fick göra var att lämna den på verkstad. Sen bytte jag halvljuslampa på SAAB-en. Efter  det for Ior och jag till stan. Jag var bjuden på "salong" till Susanne som går i vår studiecirkel " Passion för livet". Vi var nio kvinnor där och hade en trevlig stund medan det började snöa ymnigt. Nästa gång hoppas jag vi får ta en närmare titt på hennes tavlor. När vi kom ut var det en decimeter snö. Gick en sväng med Ior och visade upp honom för damerna. Matte måste ju visa vilken söt och gullig hund vi har!!!! Hemma hade det varit strömavbrott en timme och parabolantennen är nersnöad. Skall strax gå ut och sopa antenn.

Av Anita Ahlström - 10 januari 2015 09:57

Häromkvällen skulle jag blogga från min telefon. Men plötsligt ändrades teckenstorleken och jag avbröt försöket. Nu är det lördag och jag har vaknat till Ring så spelar vi. Radion startar automatiskt kl 07.00 och slutar 09.00 Oftast hör jag den inte utan sover vidare. Morgnar är bra att sova på. Dom senaste dagarna har jag hjälpt Lovisa och barnen med diverse småsaker.Hämtning av Loke i skolan, kört gasolkamin till Gustavs hus (ingen el och ingen värme) och lämnat tillbaka en voltmeter. Sen har jag spelat bridge efter ett uppehåll över helgerna. I torsdags Ena-serien där vårt lag förlorade mot Åker med 25-5. Trots förlusten hade vi en trevlig match med gott humör. I går kväll spelade vi dambridge hemma hos Karin. Alltid trevligt och kul att träffas. Dessutom fick jag skjuts så jag drack vin och ett glas likör. Väl hemma möttes jag av man och hund som var vakna och väntade kl.01.00 Jag kände mig välkomnad och fick en liten pratstund med Arne innan det var sängdags en timme senare. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards