Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Anita Ahlström - 6 januari 2016 19:20

Jag tog mina vinstpengar och gick till M-huset på realisation. Har bestämt att hädanefter alltid köpa storlek M och det gjorde jag. Ett par byxor som var alldeles för små så idag gick jag tillbaka och bytte dom mot en tröja. Det är minus 15 grader och det känns inte särksilt intressant att klä av sig alla lager för att gå in i en provhytt. Hoppas tröjan passar bättre än byxorna! Just när jag börjat skriva bloggen slocknade ljuset i halva huset IGEN. Igår var IVT här och kollade värmepumpen. Någonting är fel så därför har elkasetten slagit till och då blir det överbelastning på nätet när jag som ikväll satt på en tvättmaskin. På med kläder och utrustad med ficklampa - och ut till elstolpen. Såg vilken propp som lösts ut så det var lätt att byta den. Glad att jag klarade av problemet. Innan strömavbrottet tittade Arne och jag på bilder från 2009 då vi var i Spanien några vintermånader. Allt för att friska upp minnet om vilka personer vi umgicks med. Själv läser jag om min bok "En resa i Mindfulness". En bok som lovar att man blir fri från stress och oro genom att leva i nuet. Bra övningar och beskrivningar hur man på ett korrekt sätt kan skilja mellan verkliga faror och inbillade sådana. Det är sannerligen en bok för mig. En bok som påpekar att man bör vara rädd bara då man verkligen behöver det.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards