Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Anita Ahlström - 1 januari 2016 12:39

Nu har det gått ett helt år sedan jag startade min blogg på nyårsdagen 2015. 282 inlägg - inte dåligt. Målsättningen var att jag varje dag skulle fokusera på något positivt och på så sätt undvika att bli en sur och negativ kärring. Det fungerade nästan hela året - men LIVET SUGER och den senaste månaden har jag inte haft lust att blogga. Nu är jag i valet och kvalet om jag skall ändra namn på min blogg till Gnällspiken! Jag är fortfarande en gumma men har inte så mycket krut i kroppen. Efter nattens funderingar fattade jag ett beslut - jag skall skriva en egen "gnälldagbok" som är personlig. Det känns som om jag måste få "gnälla av mig" någonstans för att även fortsättningsvis kunna se ljuspunkter och känna glädje.Jag kommer också att kommentera dagens VÄRSTA i min blogg för att få balans mellan plus och minus. Nyårsaftonen var Bosse, Arne och jag hos Gunilla och Curt. Vi lagade en fantastisk god mat, asiatisk räksallad, lammrostbiff på potatisbädd med gröna bönor och rökt sidfläsk. Till efterrätt chokladpudding med hallon och körsbär. Skönt med goda vänner som jag känt sedan barnsben. Tillvaron blir enklare då. Ior var med och fick träffa Prassel som var Ellens stora katt. Skönt att jag körde bil och vaknade utan biverkningar av alkohol. 

  Värmepumpen har larmat att något är fel??? Läst bruksanvisning och fyllt på vatten. Kallt inne så jag har tagit in gasolkaminen. Vi får se om det fixar sig.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards