Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Besiktning

Av Anita Ahlström - 18 augusti 2015 22:55

Det känns ungfär som att gå till tandläkaren. Man har ingen aning om vad dom ska hitta. Idag!!! egentligen igår hade jag tid för besiktning av Corsan. Igår förmiddag efter att jag varit ute med Ior gick jag hem och tittade på vår gemensamma almanacka som sitter på väggen. När skulle jag besiktiga Corsan? Hoppsan det skulle ha skett 07.20 i morse!!! Det är tur att man är pensionär så det drabbar ingen annan än en själv när man missar bokade tider. Alltså telefonsamtal för ny tid och straffavgift för att man inte kommit på den bokade tiden. Det man inte har i huvudet får man ha i benen - men ibland i plånboken! Idag kl 11.00 infann jag mig - efter att nödtorftigt ha städat ur bilen. Mina golfgrejer ligger alltid kvar i bilen och tex tre par smutsiga golfskor låg där så det tog lite tid att "röja". Sen har jag nog inte tvättat min bil utvändigt på ett år men dom fick ta den som den var. Ior tyckte att miljön på bilprovningen var läskig - så vi gick utanför medan dom gick igenom bilen. Efteråt fick jag veta att fjädrarna baktill var av. Jaha vad händer då? Karossen hänger på dom fjädrarna men det händer nog inget. Inga anmärkningar förutom att han påpekade mitt ägaransvar beträffande däcken. Ett däck var kanske godkänt men det var allt. Tack sa jag och åkte omedelbart till däckverkstaden som ska beställa däck och imorgon eftermiddag ska dom byta alla fyra. Om jag hade fått körförbud på min gamla bil hade det ju inte varit någon idé att byta däck, eller??? Jag är mycket tacksam att jag kan åka i Arnes lilla bil ett år till. Den är fantastik att parkera, drar lite bensin och är så gammal att jag inte behöver vara rädd om den. Toppen tycker jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Ahlström - 16 november 2018 15:05

För första gången (tror jag) så är solen framme idag. Har just varit in till stan och gått en promenad med Ior runt Lidl. Idag gick det inte fort. Snigelfart för det fanns så mycket som Ior tyckte luktade gott - och han fick bestämma. Besökte också S...

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod de...

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att del...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom ha...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Ag...

Ovido - Quiz & Flashcards