Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Tandhygienist

Av Anita Ahlström - 6 augusti 2015 19:28

Var 7:e månad får jag hjälp att "göra rent" mina tänder från tandsten och beläggningar. Jag antar att det blir mera jobb för tandhygienisten ju slarvigare jag är. Och igår fick jag valuta för pengarna. Jag behöver ju alltid använda mellanrumsborstar men "glömmer" det ibland. Jag har borstar ligger i bilen och när jag stannar för rödljus eller vid en vägkorsning med mycket bilar försöker jag komma ihåg att jobba med mina mellanrum. Annars är jag just nu himla oordentlig med mig själv. Jag har inte målat naglarna på snart ett år och jag tittar mig inte i spegeln eller kammar mig mer än varannan dag (högst). Det finns andra saker som är viktigare! MEN jag borde verkligen inte slarva med mina tänder. Idag har vi haft besök från England. Arnes brorsdotter Annika med man och son har varit och ätit lunch hos oss. Julian, Annikas man har nästan varit "proffscyklist" men råkade ut för en olycka för fyra år sedan och blev ordentligt skadad. Hans liv var i fara. Men idag var han här och det känns jätteroligt att få träffa dom igen. Annika är hästintresserad och äger två hästar som tävlar i fälttävlan, hoppning och dressyr. Sonen Robert är lika gammal som Gustav och det var 10 år sedan dom senast var här och hälsade på. Kul att ses igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Ahlström - 16 november 2018 15:05

För första gången (tror jag) så är solen framme idag. Har just varit in till stan och gått en promenad med Ior runt Lidl. Idag gick det inte fort. Snigelfart för det fanns så mycket som Ior tyckte luktade gott - och han fick bestämma. Besökte också S...

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod de...

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att del...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom ha...

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Ag...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards