Alla inlägg den 14 november 2018

Av Anita Ahlström - 14 november 2018 21:53

David som har diabetes 2 har fått nya tabletter och han ska även ta en spruta en gång per vecka. Han blir helt utslagen. Sitter på toa och kräks hela tiden. Måste alltså vara hemma från jobbet och i natt sov varken han eller jag något. 41 min stod det på min klocka. Men jag sov en stund på förmiddagen och en stund på eftermiddagen så jag klarar mig. Hämtade Dante 13.00 efter att försökt få tid för influensavaccin. Lång kö så jag fick lämna mottagninngen med oförättat ärende. Dante och jag hade en lugn eftermiddag med toast som mellanmål. Sen skjutsade jag honom till karateträningen. Massor av barn under 10 år men jag slogs av den lugna miljön innan och under träningen. Föreningen hade fått pris under 2018 för sin satsning på karate. När Lovisa kom och avlöste mig åkte jag och spelade bridge med Lewis idag också. Det är också en lugn och skön stämning utan prestationskrav. Vi kom i alla fall sexa av 13 par. När jag kom hem möttes jag återigen av David som hade kräkts ned hela diskbänken i köket. Han skulle försöka dricka vatten och då kom allt han ätit idag upp igen. Han kontaktade primärvården idag men när dom ringde tillbaka hade diabetessköterskan gått hem så han skulle återkomma imorgon. Han måste ju få någon hjälp.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards