Alla inlägg den 13 november 2018

Av Anita Ahlström - 13 november 2018 22:45

En vecka före varje kommunfullmäktige samlas de moderater som har plats i KF för genomgång av ärenden och diskussioner om övriga frågor i föreningen. Mötet är öppet för alla medlemmar i moderaterna och jag tycker det är intressant och givande att deltaga. Igår kväll var ekonomichef Paula inbjuden och gick igenom framtidens underlag för att få inkomster och utgifter att gå ihop. Hon var tydlig och klar i sin beskrivning och överlämnade sist ordet till Ingvar som utifrån politiska perspektiv gav sin syn på prioriteringar. Jag kunde inte låta bli att fundera på hur de kommande fyra åren skall te sig i Enköping. En av de första frågorna som skulle behandlas på KF var ersättningen till de politiska partierna. Där hade nuvarande minoritetsstyre blivit nedröstat och kostnaden för detta var över en miljon kronor. S+Nystart+SD hade gjort gemensam sak. I hur många ärenden kommer detta att ske???  Idag har jag hämtat Dante kl 13.00 och skjutsat hem honom till Ekbacken. Loke hade ont i halsen och var hemma idag. Dante och jag åkte till Landsberga och köpte ägg. Vilken sorglig syn att se hela hönshuset ödelagt. Dante kommenterade att nu luktade det inte illa när vi köpte ägg. Sant men ändå sorgligt. Ikväll spelade jag med Lewis på tisdagsbridgen. Vilken fantastisk omtänksam person. När Hildegard skulle åka hem (frirond i sista spelet) följde han henne till bilen. Efter avslutat spel följde han mig till parkeringen eftersom jag tyckte det var läskigt att gå själv i mörkret. Jag känner mig tacksam ända in i själen. Hurra för sådana personer. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards