Alla inlägg den 11 november 2018

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 20:24

I morse när jag lyssnade på radion fick jag lära mig att i Kina firade man dag för singlar 11/11 varje år shoppade alla något till sig själv istället för att få en present på alla hjärtans dag, mors dag eller fars dag. Redan första timmen hade dom handlat på nätet för mera pengar än hela världen gjorde på Black Friday. Sagt och gjort - inte för att jag är singel men man kan väl ta tillfället i akt och handla något. För 145 kronor beställde jag  en klänning på mobiltelefonen och betalade den direkt. Vi får se om den passar. Efter att jag köpt M-storlek läste jag att en tidigare kund som använde S hade köpt den här klänningen i L för den var så liten i storlek. Bådar inte gott. På em tog jag mig i alla fall en liten tur  med husbilen på småvägarna i Trögden. Åkte genom Lillkyrka och gick in och sa hej till Arne. Han satt i dagrummet och tittade på storbildsTV där det var dansmusik. Jag tyckte det lät muntert och glatt men Arne konstaterade att Christer Sjögren sjöng mesigt. Alltså har hans musiksmak inte förändrats. Skönt ändock att se att han mådde bra på Fars Dag. Mötte Eva som arbetar på Trögdshemmet som konstaterade om Arne att han var så go´och gullig. Jag sa att jag kände till det.

Av Anita Ahlström - 11 november 2018 13:05

Ja jag fick in ny bild på facebook - med hjälp av David som redigerade storleken på bilden. Alltså märks mina rynkor ännu mera. Men det är bara att konstatera - det är så här jag ser ut! I torsdagskväll träffades tennisdamerna för höstens samvaro. Agneta, Kristina och jag var ansvariga för upplägget men jag gjorde nästan ingenting. Agneta ordnade mat på Vita Elefanten och därefter kaffe och sällskapsspel hemma hos henne. Kristina hade bakat kaka till kaffet. 13 damer där några som jag inte längre spelar tennis men får vara med ändå. I fredags hämtade jag barnbarnen och skjutsade hem dom. Lovisa hade jobbat hela natten (datahaveri på Akademiska) och pojkarna skulle hjälpa till att laga mat så mamma fick sova en liten stund. Vi handlade köttbullar och frukt till fredagsmyset. Sen for jag hem och umgicks med Bosse som kom och åt middag (lammgryta och brunt ris) och tittade på TV tillsammans med mig. Vaknade på lördagsmorgonen och ville inte gå upp. Ibland tror jag att jag ska njuta av att inte ha något inplanerat i almanackan, men när det händer blir jag lätt passiv och orkeslös. Alltså låg jag i sängen när Bosse kom på promenad kl 11.20 Han fick dricka morgonkaffe med mig innan jag åkte till Trögdshemmet och hälsade på Arne. Han sitter numera gärna i det gemensamma utrymmet och tittar på TV. Han blev jätteglad när jag kom och det är en märklig/sorgsen/oförståelig känsla att se honom sitta där och se ut som vanligt. Oftast kan jag glädja mig för hans skull att han har det så bra men ibland gråter jag för min egen del. Det är bara att karska upp sig. Jag for direkt in till Bergvretenhallen och tittade på Loke som spelade handboll. Laget vann och Loke fick spela i mitten längst fram. Vågar mig inte på att namnge platsen i laget, men han fick chansen att göra mål och gjorde det också. Hem och la mig att sova middag. Ibland är sömn ett fantastiskt hjälpmedel. Kan konstatera att jag sovit 11 timmar och 53 min.

Vaknade 6.30 idag på morgonen men hade inte så stor lust att gå upp idag heller så jag lyckades somna om till kl 10. Då hade jag sovit 8 tim och 35 min (bra med "sömnklocka" Pratade med Lovisa i telefonen. Hon skulle börja riva golvet i Lokes rum. Sen hann jag duscha innan Bosse kom på sin promenad och fikade. Min plan är att jag ska ta mig ut i gråvädret en stund för att rasta Ior. Vi får se hur det går.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards