Alla inlägg den 5 november 2018

Av Anita Ahlström - 5 november 2018 21:41

Jag kan konstatera att jag triggas av extrapriser. Egentligen har det ingen betydelse vad det handlar om. Jag kan köpa saker som jag egentligen inte behöver bara för att priset är nedsatt eller är ett tillfälligt erbjudande. Ofta handlar det om matvaror. Jag har ju alltid varit intresserad av att laga mat men nu för tiden finns inget behov av stora mängder eller olika rätter. David äter falukorv och köttbullar som han fixar själv i mikron. Själv tänker jag ofta på min farmor som alltid stod vid spisen och åt sin mat. Så gör jag ofta, alltså står och äter. Hon hade massor av småbarn omkring sig men jag har inget försvar varför jag inte sätter mig till bords. I alla fall hade Willys kokt svensk helgskinka för 29:90 per kilo. Jag köpte en för att den var så billig! Nu är det måndag och jag måste göra något med min skinka. Som tur är fick jag en skärmaskin av min mamma när hon fyllde 90 (9 år sedan) Jag fixade festen och hon gav mig en skärmaskin.Den kom till användning idag. Ett kilo tunna skivor som jag fryste ned för framtida ändamål. Det är inte så konstigt att jag har två frysar som är överfulla. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards