Alla inlägg den 1 november 2018

Av Anita Ahlström - 1 november 2018 10:02

Idag är det november men 8 grader varmt så jag klagar inte.  I lördags när Lovisa och Dante fixat veden så föreslog Lovisa att hon skulle hjälpa mig att möblera om.  Jag har länge pratat om att byta plats på matbord och soffgrupp. Sagt och gjort .Jag åkte iväg till bridgen (som tävlingsledare) meden Lovisa fixade. Det blev jättebra!!! Nu kan jag sitta i soffan och elda en brasa i kaminen. Njuter verkligen av förändringen. Vaknar på söndagsmorgonen för att skjutsa Loke på handbollsmatch i Västerås. Snö och jättehalt .Körde förbi uppfarten till Ekbacken trots att jag kröp fram med mina sommardäck. Allt gick i alla fall bra och killarna vann stort. Åkte sen till Trögdshemmet och då kom Marianne och Bengt på besök till Arne. Han var vid gott mod och tittade på 91:an Karlsson när jag kom. I måndags startade barnbarnens höstlov och jag har lovat att finnas för dom så att Dante slipper vara på fritids. I måndags bakade Dante och jag "spökbakelser " hemma hos mormor. Loke sov efter att ha lanat med tre kompisar hela natten. Tisdagen gick i lugnets tecken. Jag föreslog bio men barnen nappade inte. Jag lyssnade på ljudbok och hjälpte till med lunchen. Igår åkte vi till Västerås och barnen hoppade på Youmps trampoliner. Skjutsade Loke på träning innan jag var tävlingsledare på bridgen och spelade med Barbro. 4:a av 14 par. Ok tycker jag. Nu har det blivit torsdag och jag sitter i Ekbacken. Fixat smörgåsar och killarna är på sina rum på övervåningen. Tänkte att jag skulle titta på TV men varken Loke eller Dante visste hur man startade Tv4. Jag fick igång bilden men inget ljud. En gång tidigare har Lovisa visat mig hur man gör men bevisligen har jag glömt informationen. Jag har föreslagit att vi åker till stan och äter lunch. Egentligen vill Dante åka till badhuset men Loke vill inte följa med så då faller förslaget. Just nu kom Dante och förkläde att om jag fixat bild så kunde han fixa ljud. Yippie. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards